Benvinguts

Aquests dies de Confinament, us anem penjat a Facebook alguna activitat, música, contes, històries, propostes que us poden interessar. Aquests dies, trobem-nos pel facebook , Instagram, i el Youtube de l’escola, participeu i gaudiu de les propostes. Us hi esperem!

Clica a l’enllaç per:

APRENENTATGE INTEGRAL Primària

COAPRENDRE

La CONVIVÈNCIA

EXPERIMENTEM L’APRENENTATGE

PARVULARI. CONVIVÈNCIA

La METEDOLOGIA

Minimons

Aquests dies de confinament la colla d’Educació infantil han creat uns MINIMONS preciosos per jugar i aprendre a casa.
Un minimon és una proposta de recreació d’un petit món, un escenari, en el qual els infants poden jugar, experimentar, imaginar, representar…
Pot ser creat pensant en un entorn real o imaginari, en un conte, en una cançó… Pot representar qualsevol situació. 
Us animeu a fer un minimon? 

Feu que el món sigui bonic.

Els nens i nenes de la classe dels Ngiyabonga i Kiitos de 3r i 4t de CM volen fer arribar l’agraïment a totes les persones treballadores que heu estat i esteu a primera fila durant aquest temps de confinament, sobretot pel vostre compromís i esforç.

Els noms de les nostres classes volen dir GRÀCIES en llengües diferents i us ho diem amb un somriure de regal.

1 de maig del 2020, dia del treball

AIXÍ GAUDIM DE L’APRENENTATGE A L’ESCOLA:

Temps de recerques…

Les recerques són petits treballs d’investigació que elaboren a partir d’un tema amb la intenció bàsicament, d’adquirir una metodologia de treball, motivar-los vers els treballs d’investigació i recerca, i el més rellevant, adquirir les competències i habilitats per afrontar el gran repte d’adreçar-se a un col·lectiu mitjançant una exposició oral. Pensem que aquesta tasca intenta promoure la confiança en un mateix/a i potencia la interrelació entre l’escola i la família.

Aquests dies les aules s’han omplert de treballs manuals, experiències, imatges o familiars per acompanyar les exposicions de tots aquests temes tan diversos, i sobretot, originals. Algunes han respost les inquietuds concretes, d’altres, s’han centrat en curiositats del món, o també, en aspectes concrets de la nostra ciutat. Fan molt goig i ha estat un enriquiment personal i grupal. Aquesta petita mostra és tant de cicle inicial com de cicle mitjà. 

COMENÇAR EL DIA AMB…

Un conte entre els dits, damunt la falda o compartit a quatre mans és fantàstic. I escoltar-lo de la mà de les padrines i padrins és tot un plaer. Com cada dia, el dia comença amb el gust de sentir la calma, de ser a l’escola tot deixant volar la imaginació, de descobrir indrets i personatges nous, de pensar amb nous temes i, potser d’aquí també, en sorgiran noves inquietuds.

Els padrins i les padrines es troben amb els seus fillols i filloles per compartir moments de lectura a través del guiatge i modelatge. Uns acompanyen la lectura d’aquells que la comencen a desenvolupar i els altres s’emmirallen dels més grans. És un intercanvi tendre que enllaça vincles molt més forts entre la canalla.

També, cada aula disposa del seu racó de la lectura on es fomenten llibres variats amb un únic objectiu: llegir per gaudir. Còmics, llibres dels temes dels projectes o inquietuds, novel·les, àlbums il·lustrats… Una mica de tot i que no en falti!

I… acció!

Estem immersos en els últims assajos per la segona representació teatral del curs. Queda poquet per la presentació de l’obra i cal dedicar-hi tota l’energia possible. Posicions, diàlegs, entrades i sortides. Ja veieu que de feina no ens en falta però estem satisfets del seu transcurs. Hi estareu totes les famílies convidades. En hi acompanyareu?

Sinopsis: Per quina raó l’expedició Aqua 24 busca aigua a les estrelles de la galàxia? Algú està disposat a fer fracassar aquesta missió encara que calgui utilitzar mètodes para-psicològics… però els esdeveniments superen la comprensió de tots els implicats.

no images were found

 

L’hortet va prenent vida i color verd!

no images were found

Ja queda molt poquet perquè arribi la primavera i l’hort de l’escola ha anat prenent forma. Ha estat molt ben cuidat al llarg de tot el curs. Veieu quin goig que fa, ja? Com cada dijous, els Ngiyabonga i els Kiitos hi treballen en l’estona del taller, però és un hort de totes i tots, en el que hi trastegem de petits a mitjans. Ens fa especial il·lusió veure’l tan bonic gràcies a la feina, la paciència i la delicadesa de tenir-ne cura setmana rere setmana. És una tasca entretinguda, però molt gratificant que també ens ensenya a aprendre a cuidar la natura i el nostre entorn: l’escola. Ja ens queda menys per recollir-ne els primers fruits!

LOTUS

Emocionar-nos ens emocionem i aprendre a gestionar les emocions és una necessitat per al desenvolupament personal.

Des de l’escola creiem fermament amb la necessitat de promoure la consciència emocional i les habilitats intrapersonals. De fet, habitualment es treballen en tots els cursos i de forma variada, de petits a grans. És a partir d’activitats com les assemblees, a la filosofia, el projecte Prosel, dinàmiques de relaxació, entre d’altres. El projecte Lotus impulsat per l’ajuntament, però, ens permet focalitzar en algunes activitats grupals que després anem sistematitzant en alguns moments del dia a dia. Cada grup té el seu moment “Ioga a l’aula” com a mínim una estoneta cada setmana.

no images were found

Les activitats que s’emmarquen dins al Lotus pretenen treballar quatre aspectes rellevants:

El cos, procurant prendre consciència emocional.

El cap on s’enfoca cap a l’atenció a l’aquí i l’ara.

El cor i les emocions amb petits trucs per gestionar-les.

Per últim, algunes activitats d’iniciació al ioga.

Val a dir que totes elles creen harmonia i creixement tant personal com de teixit en el grup. Aprendre a ser i estar, a trobar l’equilibri i oferir recursos per sentir-se millor. 

CONCERT 2020

Senyores i senyors l’espectacle és a punt de començar!

Avui l’últim assaig i tot a punt. Ara… Pessigolletes a la panxa i aquests nervis que sovint es creen en un dia així però amb ganes i il•lusió per a l’escena final. Han estat setmanes plenes d’esforç que aquest vespre veuran la llum (i mai millor dit!). En gaudirem molt tots plegats. Ens emocionarem, també. Segur que no serà un espectacle indiferent, si més no, serà una representació de la diversitat cultural del món. Esteu apunt pel viatge? Som-hi.

JARDINS DE LLUM

Descarrega el programa AQUÍ

Escoles de Llum: Aquest 2020 volem que a Jardins de llum els visitants puguin també co-crear, compartir i interactuar amb les creacions que també han fet altres artistes, agents socials de la ciutat, escoles, instituts o col·lectius del Bages. Obres fetes de forma participativa amb l’assessorament de professionals de l’art o de forma totalment lliure. Un model participatiu i en conseqüència un Festival més inclusiu.

 

TOT PREPARAT PER DEMÀ: CARNESTOLTES

Ens hem posat fil a l’agulla aquests últims dies i hem vestit l’escola de coloraines!
Queda molt poquet per l’arribada del Carnestoltes i calia posar-se apunt. Cada grup ha pensat, dissenyat i creat les disfresses de les seves comparses, des dels més petits, als grans i mitjans. Fan molt goig però us guardarem les sorpreses fins demà. Ens acompanyareu a la rua i a fer gresca i xerinola pel barri? 
 

UNA RUA MOLT LLUÏDA

Una rua com el Carnestoltes mana!

Disfresses molt lluïdes, el carrer i la plaça de la Pau plena de color. Quin goig veure tanta diversitat cultural en un racó tant petit! A més, el Rah-mon Roma ens hi va posar una música molt adequada i vam poder fer gresca, xerinola i riure tots plegats!

La festa va ser tot un èxit, així doncs, agraïm infinitament la col·laboració de tothom perquè la rua es pogués desenvolupar adequadament i acabar gaudint d’un dia emotiu. Esperem que ho passéssiu tant bé com nosaltres!

ACTIVITATS D’EDUCACIÓ FÍSICA

Activitats aquàtiques de CI a la Piscina Municipal de Manresa, amb molta energia!

Visita a Royal Dance per a unes sessions d’iniciació a la dansa.

Visita al Pavelló del Nou Congost de Manresa… 

LA KOKEDAMA 

Una de les alternatives que tenim per cuidar el món és plantar plantes que ajudin a neutralitzar l’aire brut o contaminat. Mireu quines Kokedames van elaborar els Ngiyabonga (3r) que ens regalen natura i vida tot l’any, a més, l’aula va fer olor de bosc durant molts dies fins que un trosset va anar a cada casa. Les coneixíeu?

La kokedama (苔玉(こけだま), literalment “bola de molsa”, koke “molsa”, dama “bola”) van néixer al Japó fa uns 500 anys com una tècnica floral. La planta pot créixer sense torreta dins una mandonguilla feta de terres diverses i molsa. Vindria a ser com una alternativa als bonsais, una manera més simple i accessible que van trobar les persones que no tenien el poder adquisitiu per tenir-los per gaudir de la natura.

no images were found

A casa ajuden a purificar l’aire i absorbeixen el soroll. 

Quin món tan bonic! 

Dia escolar de la No-violència i la Pau

Ahir vàrem començar el dia amb música i el vam acabar amb música sempre relacionada amb la Pau.
Vam conèixer a la senyora calma i el senyor silenci i vam compartir una mateixa lectura tots els nivells de l’escola: el poema El periodista i el conte El país amb el “des” al davant, ambdós de Ganni Rodari.
I això per què? Doncs perquè el 30 de gener és el dia escolar de la No-violència i la Pau (DENIP), conegut també com Dia Mundial o Internacional de la No-violència i la Pau, va ser fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal i Vidal, i és una iniciativa difosa internacionalment.
Propugna una educació permanent en la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau.
Es practica a escoles de tot el món els dies 30 de gener i propers (coincidint amb l’aniversari de la mort de M. Gandhi).
La Senyora Calma i el senyor Silenci són dos personatges que ens volen ajudar a millorar el benestar sonor de l’escola i ens acompanyaran a les aules i als espais de trànsit. És una iniciativa de la comissió d’escola verda. Benvinguts a l’escola!
 
Avui, demà i sempre… calma i concòrdia.

Una postal acabada d’arribar de… l’Antàrtida! 

no images were found

Dins el Projecte Missió: Antàrtida els/les Dankon (2n) han descobert un munt de coses sobre aquest indret. Per això us parlem de l’Anna Cabré, una oceanògrafa especialitzada en clima, que van conèixer a partir d’investigar el continent. L’Anna ha visitat aquest mes de desembre l’Antàrtida, juntament amb un centenar de científiques d’arreu, una iniciativa que pretén visibilitzar el problema de l’escalfament global. De seguida s’hi van posar en contacte i han pogut viure, a distància, el procés d’abans i durant aquest viatge, tot i que aviat podrà venir a l’escola a explicar-los la seva experiència i coneixements. Durant aquesta estada va enviar-los una imatge per correu electrònic amb la fotografia acabada d’imprimir i escriure, sense saber, és clar, quant de temps tardaria arribar. I vet aquí que ja està aquí. Quin llarg recorregut que ha fet fins arribar a l’escola i quina il·lusió que hagi pensat en tots nosaltres, oi?

INQUIETUDS ENVERS LES DENTS

Ahir els Kia Ora (1r) van estar resolent totes les inquietuds que tenen envers les dents a la xerrada que ofereixen al Casino de Manresa. Va ser un matí del tot positiu i enriquidor!

no images were found

EL PLANTER

La setmana passada, els de 6è, vam conrear el nostre propi planter per observar el creixement de les plantes i veure’n la seva evolució. Haurà nascut alguna cosa avui? D’aquí una estona ho veurem…

LA CÈL·LULA

Aquí teniu una recopil·lació de la mostra de la cèl·lula del passat dijous de la classe dels Arigato (6è). Vam poder-les compartir amb la resta de classes. Una tasca molt preparada i ben elaborada per tancar el tema. Una bona mostra de creativitat i implicació!

TALLER DE LOGOTIPS A LA CLASSE DE 5È:

El taller de logotips ens va servir per adonar-nos que les formes i colors són rellevants a l’hora de recordar un nom, una marca… Els vam analitzar conjuntament amb la Mireia, una dissenyadora gràfica, per començar a valorar com volíem el nostre. També, vam fer un taller de Lettering que ens va permetre practicar aquesta habilitat artística al mateix temps que escollir diferents lletres per al nostre nou logotip. El color, la forma, el disseny… Tots aquests elements han estat consensuats i finalment… Tenim un logotip que defineix el nostre equip!
 
 

RECULL DE LES FESTES D’HIVERN

BONES FESTES

EL FUMERA DE VISITA

Aquesta setmana tenim el Fumera de visita per l’escola! Segur que l’heu vist espiant-nos pels balcons! Estem emocionats de tenir-lo per aquí, i nerviosos perquè divendres és quan el podrem veure caminant per l’escola…

El nostre Fumera ajuda al Tió perquè li va explicant les coses que passen per l’escola aquests dies, i així, quan el divendres fem “cagar el tió” ja sabrà com s’ha portat cada classe… Quina emoció!!!

40 ANIVERSARI

Us presentem  el logotip dels 40 anys d’escola que emmarcarà la documentació i les informacions d’aquest curs. Un logotip que ha estat creat  amb la participació de tots/totes els nois/es de primària i  votat  des de  P4  fins a 6è de primària. Un logotip triat amb una votació extraordinària i una majoria de vots clarament diferenciada. Aquí el teniu: bonic, intens, ple de color, vida i alegria com els 40 anys  d’escola que anem celebrant dia a dia. Felicitem a la seva autora RUTH MIDKIFF OKOMO i li donem les gràcies!!!

Desenes d’alumnes, famílies i mestres de tres escoles de Manresa participen als «Camins escolars»

El regidor d’Ensenyament i Universitats Antoni Massegú ha participat a l’acte a l’escola l’Espill, acompanyant l’alumnat des del Pont de Ferro.

Manresa ha celebrat aquest dijous, 24 d’octubre, l’activitat Camins escolars, una iniciativa que pretén promoure i facilitar que els nens i les nenes vagin a l’escola a peu i de forma autònoma. Com a estratègia educativa que fomenta l’educació en valors des del respecte, la responsabilitat i la solidaritat, aquesta activitat s’emmarca dins els objectius i les línies d’educació del Pla Educatiu d’Entorn i el programa Educació 360…

FONT el 25-10-2019: Naciodigital.cat

Camí de les cuques de llum 2019.

Sortim amb claror de dia i enfilem el Collbaix tot fent petar la xerrada amb els que ens envolten. A mesura que ens acostem al cim la foscor ens fa encendre els frontals. Dalt del turó sopem, mengem coca, expliquem contes i cantem cançons. 

Sentim la satisfacció d’haver compartit un capvespre amb famílies de l’escola i celebrem que aquest any sí que hem fet cim!!! El temps ens ha acompanyat i tots estàvem contents. 

De tornada al punt de sortida, un reguitzell de cuques de llum il·luminen el camí de baixada. En reservem la imatge  perquè ara tocarà  esperar  un any per tornar-la a veure.  

#FridaysForFuture

A l’Escola l’Espill avui hem volgut posar el granet de sorra acompanyant el moviment FridaysForFuture que s’ha estés arreu del món entre estudiants i adults tot protestant per a millorar el nostre planeta. Això ha inspirat als nens i nenes de l’Espill, que han fet tot d’accions durant el matí d’aquest divendres dia 27 de setembre. Els més petits aprenent a reciclar mitjançant jocs i dinàmiques per conèixer els diferents contenidors i residus. Els de cicle inicial promovent consells per a que la terra no estigui malalta, els de cicle mitjà han repartit tríptics informatius amb coneixements i possibilitats per a fer un món millor i han anat a netejar un tros del camí escolar de l’escola. I, finalment, els més grans han fabricat cartells i han anat a donar a conèixer la seva voluntat transformadora pel barri de la Font tot fent una acció de neteja a la pista de patinatge del mateix barri.

S’ha acabat el dia compartint les diferents experiències i fent un SOS tots junts al pati per a llençar un missatge dient que volem contribuir a fer un món millor.

#FridaysForFuture

L’abelleta d’escola verda torna a venir volant per anunciar que aquest divendres ens adherim a les mobilitzacions de FridaysForFuture.

#FridaysForFuture és un moviment que va començar l’agost del 2018, després que Greta Thunberg, de 15 anys, s’assegués davant del parlament suec per protestar contra la falta d’acció sobre la crisi climàtica.

Els hashtags #FridaysForFuture i #Climatestrike es van estendre i molts estudiants i adults van començar a protestar arreu del món. Això, ha inspirat les vagues i mobilitzacions escolars d’aquest divendres 27, arrel de la celebració de la Cimera per l’Acció Climàtica de les Nacions Unides. 

 

 

Premi per a un projecte del LIPA-UAB

L’escola va participar en aquest projecte i el segueix  duent a terme amb un acompanyament  puntual de dos professor de la universitat autònoma.

GRÀCIES!

Ja tenim el curs engegat! Com ja vàreu poder sentir a l’animació d’inici de curs els i les mestres han arribat carregats i carregades d’energia, somriures, alegria, il·lusions, projectes, paciència, llibres… tot d’elements imprescindibles per a iniciar  el recorregut d’aquests nou curs 2019-2020! 

Desitgem fer un bon viatge amb trajectes adaptats a totes les necessitats i interessos. Comptem tenir ocasió de trobar-nos compartint vivències, coneixements, curiositats, descobriments d’indrets llunyans o propers insospitats i gaudir de la complicitat de tots vosaltres.  

Complint amb els desitjos dels nois/es, els noms de les classes els triem en diferents llengües però el que ens uneix és el significat de la paraula que diem: Gràcies!

Una paraula que dóna valor a l’esforç de moltes persones que han fet possible els 40 anys del nostre projecte. Sense la confiança, la cooperació, el compromís i el treball de tots plegats no hauria estat i no és possible portar-lo a terme. Per tot això i moltes coses més, us donem les gràcies amb totes les llengües que han triat els vostres fills/es:  

Llar d’infants….. GRÀCIES (Català)

P3….. ASANTE (Suahili)

P4….. SUKRIYA (Índia)                                                                        

P5….. MIACPA (Mèxic)                    

1r….. KIA ORA (Maorí de Nova Zelanda)              

2n….. DANKON (Esperanto)

3r….. NGIYABONGA (Zulú)                                                                                                           

4T….. KIITOS (Finlàndia)

5è….. MAHALO (Hawai)

6è….. ARIGATO (Japó).

Ja ho sabeu! Quan viatgeu  ja coneixeu una paraula important, només us falta aprendre hola i adéu!

Benvinguts/des al nou curs 2019-2020!!

Benvinguts al nou curs 2019-2020, us esperem dijous 12 de setembre en l’horari habitual d’escola: de 9 del matí a la 1 del migdia i de 3 a 5 de la tarda. 

De moment començarem amb una sorpresa, com en el primer dia de tot el personal de l’escola.

 

Us deixem l’enllaç per a la Sol·licitud del Servei Menjador on les persones interessades en fer servir el servei heu d’omplir aquest formulari.
Si el vostre fill/a presenta alguna al·lèrgia o alteració alimentaria s’haurà de portar un certificat mèdic on se’ns informi de les seves particularitats.

I pel Servei Matiner aquest servei neix per acollir els nens/es- nois/es de l’escola de totes les edats, en l’horari de 3/4 de 8 a 3/4 de 9 del matí.
L’horari d’entrada està obert fins a 2/4 de 9. A partir d’aquesta hora la porta romandrà tancada fins a tornar-se a obrir a 3/4 de 9 de manera gratuïta.

 

   home