Altres serveis

Tallers extraescolars

TALLERS EXTRAESCOLARS CURS 2018-2019

Termini d’inscripció: 23 de setembre. INSCRIPCIONS AQUÍ

Us deixem la proposta dels tallers extraescolars pel proper curs 2018-2019. Hi ha 7 propostes, 4 d’elles noves.

TEATRE (Nou)

a càrrec de la Companyia Punt de Fuga. / Edat: de 1r a 6è. / Dies: Dimarts (4t-6e) migdies de 2 a 3 – Divendres (1r-3r) migdies de 2 a 3. Màxim 11 nens i nenes per grup, mínim 6.

PREU: 22€

GUITARRA

a càrrec de Xavier Serra. / Edat: de 3r a 6è. / Dies: Dilluns (iniciació – continuació de 1r any) migdies de 2 a 3 – Dimecres (continuació 2n-3r any) migdies de 2 a 3. Màxim 10 nens i nenes per grup, mínim 8.

INSCRIPCIONS AQUÍ

Aprendre els primers acords, ampliar els ja coneguts, tocar i cantar, organitzar-se, assajar, passar una bona estona i crear amb la música vincles d’amistat.

ESCACS

a càrrec de Joan Mellado. / Edat: de 1r a 6è. / Dies: Dimarts migdies de 2 a 3. Màxim 10 nens i nenes per grup, mínim 8.

INSCRIPCIONS AQUÍ

Els escacs són un esport que reuneix un seguit de característiques que afavoreixen l’exercici i desenvolupament personal d’habilitats i competències com la concentració, el raonament lògic, la paciència, la persistència, la creativitat, la intuïció, la memòria, les competències en la presa de decisions, la motivació, l’esportivitat, l’assumpció de responsabilitats o el respecte, entre d’altres.

A l’activitat d’escacs que proposem volem, per una banda, que els infants aprenguin aquest esport i fomentin el seu creixement personal en els valors i habilitats que hem comentat i, d’altra banda, que gaudeixin i s’ho passin bé amb els companys. Per aquest motiu, dividim l’activitat en dues parts. La primera serà més teòrica per aprendre els conceptes més bàsics, en primera instància, i més avançats, a mesura que passi el temps. La segona serà lúdica, en què els participants jugaran entre ells, amb la supervisió del monitor, per posar en pràctica tot allò que han après i millorar dia a dia en el seu joc.

TOC DE PILOTA

a càrrec d’Ona Rodríguez Sisó. / Edat: de 1r a 3r. / Dies: Divendres de 5 a 6 de la tarda. Mínim 10 nenes i nens.

INSCRIPCIONS AQUÍ

Activitat dirigida a alumnes de 1r a 3r de primària, on es treballarà la iniciació a aspectes generals dels esports col•lectius i, en especial, al futbol. Es treballaran aspectes tècnics i tàctics, sempre a través del joc i adaptant-los a Ies característiques de l’alumne.

Desenvolupament de les sessions: a cada sessió d’entrenament es treballarà una habilitat motriu bàsica principal i una acció tècnica del futbol. Sempre s’acabarà amb una part més lúdica de l’esport, ja sigui amb partit, llançaments de penals,… De mica en mica, i segons l’evolució dels jugadors, aplicarem conceptes tàctics adaptats a les seves capacitats, i igualment, es treballarà només un concepte per sessió. Les habilitats motrius bàsiques i les accions tècniques són les indicades per treballar en edat prebenjamí (p-5, 1r i 2n).

Valors: el futbol i l’esport com a tal, aporten uns valors associats i volem potenciar-los al màxim. A més a més, com a esport escolar, previ a la competició i totalment educatiu, reflectirem uns altres valors més enllà de l’àmbit esportiu.

Entenc el futbol com una oportunitat per educar alternativa i de transmetre i experimentar valors educatius.

Per a aplicar tots els continguts, objectius i valors, treballarem amb partits de 3 temps un cop al més o cada dos mesos. El desenvolupament és el següent:

1r temps: els dos equips acorden les normes del partit, sancions en cas d’incompliment, puntuació,…

2n temps: es juga el partit de futbol. Ells són els àrbitres i han de respectar les normes que han pactat.

3r temps: valoració del partit i decisió de l’equip guanyador. No sempre guanya qui marca més gols, sinó qui compleix millor les normes.

PERCUSSIÓ (Nou)

a càrrec de Ferran Sardans. / Edat: de 3r a 6è. / Dies: Dijous de 5 a 6 de la tarda. Màxim 12 nenes i nens per grup, mínim 6. / D’octubre a maig.

PREU: 30€ + LLOGUER d’instruments si no es té de propietat.

INSCRIPCIONS AQUÍ

L’objectiu de l’activitat és que les nenes i els nens aprenguin i gaudeixin amb la percussió. La percussió ajuda a la seva motricitat, la coordinació i alhora permet gaudir de la música que es crea.

BALL (Nou)

a càrrec de Sònia Serra. / Edat: de P5 a 6è. / Dies: Dimarts tarda de 17:15 a 18:15 de P5 a 2n. – Divendres migdia de 2 a 3 de 3r a 6è. Màxim 12 nenes i nens per grup, mínim 8.

INSCRIPCIONS AQUÍ

Balla a l’Espill és una proposta que consisteix en impregnar de dansa i moviment a tots aquells nens i nenes que tenen i mostren inquietuds i ganes de fer bellugar l’esquelet en el món de les arts i l’espectacle.

No consisteix en unes classes basades en la tècnica estricte de la dansa, sinó en compaginar els elements bàsics d’aquesta per tal de dur a terme coreografies i passos de diferents estils de dansa com ara el jazz, danses pròpies de musicals de Broadway, dansa tradicional, dansa moderna a través de les últimes novetats, etc.

DANSA CATALANA (Nou-GRATUÏT)

a càrrec d’Adrià Guitart. / Edat: de 3r i 4t. / Dies: Dimecres tarda de 5 a 6.