Agenda i activitats

EDUCAR SENSE CRIDAR blau

Concert-espill-2018

CARNESTOLTES 2018 PELS CARRERS DE MANRESA

Aquest diumenge, els “espilleros” més marxosos i amb ganes de gresca van desfilar pel centre de Manresa com a pintors, amb molt color i alegria! Molt bona feina de mares i pares que organitzen uns esdeveniments amb tantes ganes de passar-ho bé. Felicitats per la “patxoca” que fèieu.

banner-dj-llarder18

A la a nostra escola el dia de Dijous Llarder “caminem” com a tradició pròpia i també seguint la tradició  catalana de sortir a “fer el dijous gras”. Estar a l’aire lliureesforçar-nos per arribar a una fita caminant i gaudir del contacte amb la natura plegats ens fa sentir molt bé. Creem vincles entre petits i grans i compartim el goig de jugar junts.

Aquest dijous llarder vam pujar al Parc del Castell o parc de Puigterrà, un turó poc concorregut que tenim a tocar al Passeig de Manresa.

Entre tots vam fer un mandala amb elements naturals: una obra d’art efímer que vam deixar com a “regal” a la ciutat per a qui hi anés a passejar.

Que bonic va ser el moment en què ens vam reunir per admirar-lo  i, en silenci absolut, escoltar els sons de la natura per gaudir del moment… fins i tot les campanes de la Seu van sonar per donar-nos les gràcies de tanta bellesa. Nosaltres vam formar part d’aquest mandala! Un moment preciós!

BALDIRI REIXAC

L’escola ens hem presentat amb aquest treball, DEL FIL AL VESTIT, al Baldiri Reixac. Ens fa molta il·lusió compartir-ho amb vosaltres.

………………………………….

BONES FESTES I ENS TROBEM EL DIA 8!

FESTES DE NADAL

FESTA DE LA MÚSICA

La festa de la música de novembre ens va portar a fer un seguit d’activitats molt variades aquí us n’exposem algunes:

Mentre sona la música de Wagner s’han projectat obres d’en Kandinsky i els nois/es han pintat i dibuixat amb ceres el que  els ha suggerit la música que escoltaven.

En Jordi i la Núria ( pare i mare de la Nuna i la Valentina) amb el piano i una guitarra han composat amb els nens/es petites cançons acompanyades amb aquests dos instruments.

La  Raquel i el seu germà David amb una gralla i un timbal ens han fet ballar al so dels instruments. També ballaven els gegantons que tenim a l’escola.

Els nens i nenes de Cicle Mitjà han vist, tocat i sentit els millors ritmes de la mà d’en Santi Arisa i el seu fill Dan Arisa.

Ha nascut… UN POLLET!

banner-matinal-tardor17

Pintarem la paret pati de baix, la porta d’entrada, tubs, jocs al terra, quadrants cistelles de bàsquet, porteries, pissarres, es penjarà  un gronxador al pati de dalt, netejarem ca la Fanni i la prepararem pel Nadal i més si som molta colla.

Farem guarniments i productes de Nadal per a la paradeta de la Fira de Sta. Llúcia.

Us hi apunteu? enllaç per tenir pa  amb tomàquet i botifarra!

LA CASTANYADA

SORTIDA AMB BICI DEL 2 DE NOVEMBRE

banner-cuques-de-llum2017CUQUES DE LLUM 2017

Aquests dissabte 28 d’octubre hem pujat al Collbaix una colla de  pares i nens. Enfilant-nos al turó més popular de la ciutat  hem pogut anar veient acabar el dia tot parlant amb companys i pares o anar contemplant el paisatge des de més alçada.

Van anar a l’hora la foscor i l’assoliment del cim. Un cop a dalt  el sopar, les cançons amb un cançoner “gran reserva” que teníem pendent d’un altre curs i la coca de crema i pinyons compartida ens varen fer passar una estona acollidora, intimista i irrepetible. El beuratge preparat a foc lent acabà endolcint la trobada.

El rellotge i el cansament ens marcaren el temps de baixada. En filera com cuques de llum marquen el recorregut que calia seguir en el descens.

Tot ha anat molt bé. Bona nit!

BENVINGUTS-CURS-17-18

ESPILL-EQUIP-CURS-2017-28

Benvinguts  al nou curs!,

El curs en que orientem el nostre projecte vers l’art. L’art que en Plató considerava com la capacitat de fer coses mitjançant la  intel·ligència  a través d’un aprenentatge. Per ell l’art té un sentit general, i és la capacitat creadora de l’ésser humà.

I nosaltres aquest curs volem conèixer creadors i ser creadors. Volem escoltar, observar i fer. Volem ser capaços de compartir i expressar.

Volem comunicar a través de  les diferents arts, l’art de saber viure. De fer intel·ligentment que les estones que passem a l’escola siguin  engrescadores i riques en descobertes, que ens ajudin a conèixer-nos i valorar-nos, que ens facin créixer  amb harmonia i alegria.

Així doncs, comença el curs. Benvinguts al curs de les Arts!

Paraula-ART

JORNADES PAU JORBA

Al congost, acabem el curs2016-2017 amb un dia d’esport per a tots els nens, nenes i mestres… què més podem demanar?!